tisdag 29 april 2014
I worked at Coop Forum. I pick up all the time products. The working hours was 9:00 to 14:00 the rules was to work all the time. It was both women and men who worked there, but the boss was a men. I meet all the time now people. What i like there was that you all the time have some thing to do, and it's products funny. I don't know if i am going to work at future, like there but i'am not sure that i wanna work there in future
måndag 28 april 2014
Prao
vecka 15 jag jag skrivit alla dagar som jag praode dagboken, men vecka 17 så var vi lediga i måndags och då skrev jag inte men i tisdags, onsdags och i fredags skrev jag. Men på torsdagen skrev jag inte eftersom jag var sjuk.
söndag 27 april 2014
PRAO-dagbok dag 4 v.17
Fredag:
I fredags var det sista prao dagen. Vi hade lite mer att göra i fredags. Min handledare skulle gå kl 10 och då var det en annan tjej där. Hon var jätte trevlig och vi packade upp mycket kläder från lagret. Jag fick larma visa kläder, min handledare visade mig hur man larma så det var lätt. Jag åt lunch kl 12 och sedan hade många kartonger som vi skulle hämta och det var fullt med kläder. Jag tyckte att vi hade lite mycket att göra i fredags och det var roligare, för att vi hade inte så att göra innan
I fredags var det sista prao dagen. Vi hade lite mer att göra i fredags. Min handledare skulle gå kl 10 och då var det en annan tjej där. Hon var jätte trevlig och vi packade upp mycket kläder från lagret. Jag fick larma visa kläder, min handledare visade mig hur man larma så det var lätt. Jag åt lunch kl 12 och sedan hade många kartonger som vi skulle hämta och det var fullt med kläder. Jag tyckte att vi hade lite mycket att göra i fredags och det var roligare, för att vi hade inte så att göra innan
onsdag 23 april 2014
PRAO-dagbok dag 2 v.17
Onsdag:
Idag började jag som vanligt kl 10. Jag såg inte riktigt fram emot denna dagen, eftersom det är så trist där. Vi får aldrig några kunder och man har inget att göra. Jag tyckte att Coop var bättre eftersom man hade hela tiden något att göra. Men på Mint så händer det inget.
Idag när jag kom så fick jag dammsuga mattorna som ligger på provrummet, sedan skulle jag hämta kläder från lagret sen skulle jag titta på kläderna som är redan i butiken och kolla att de hänger i storleks ordning först XS, S, M, L, XL och XXL. Det var långtråkigt och allt hängde redan i storleks ordning.
Idag började jag som vanligt kl 10. Jag såg inte riktigt fram emot denna dagen, eftersom det är så trist där. Vi får aldrig några kunder och man har inget att göra. Jag tyckte att Coop var bättre eftersom man hade hela tiden något att göra. Men på Mint så händer det inget.
Idag när jag kom så fick jag dammsuga mattorna som ligger på provrummet, sedan skulle jag hämta kläder från lagret sen skulle jag titta på kläderna som är redan i butiken och kolla att de hänger i storleks ordning först XS, S, M, L, XL och XXL. Det var långtråkigt och allt hängde redan i storleks ordning.
tisdag 22 april 2014
PRAO-dagbok dag 1 v.17
Tisdag:
Denna veckan proade jag i Mint fashion. Det är en affär som ligger i Fynda. Jag började kl 10. När jag kom så var Jan Erik där min handledare, han visade mig runt. Jag fick först kolla på hur kassan fungerar. Jag fick hänga kläder som hamnade på fel ställe, och hämta kläder som låg i provrummet.
Jag gick hem kl 12 och åt lunch sen kom jag tillbaks och då fortsatte jag att jobba. Jag slutade kl 16:00 det var lite jobbigt att sluta så sent, men det var för att jag började sent. Jag träffade också Jonte och Besmir där, men vi proade inte på samma affär. De proade i Fynda och jag Mint som ligger i Fynda.
Denna veckan proade jag i Mint fashion. Det är en affär som ligger i Fynda. Jag började kl 10. När jag kom så var Jan Erik där min handledare, han visade mig runt. Jag fick först kolla på hur kassan fungerar. Jag fick hänga kläder som hamnade på fel ställe, och hämta kläder som låg i provrummet.
Jag gick hem kl 12 och åt lunch sen kom jag tillbaks och då fortsatte jag att jobba. Jag slutade kl 16:00 det var lite jobbigt att sluta så sent, men det var för att jag började sent. Jag träffade också Jonte och Besmir där, men vi proade inte på samma affär. De proade i Fynda och jag Mint som ligger i Fynda.
söndag 20 april 2014
PRAO-dagbok Dag 5
I fredags var det som vanligt jag och Shayshay börja hämta varor. Vi fick hämta drycker och lägga där de skulle vara. Vid kl 10 hade vi ficka paus, sen fortsatte vi att jobba och sen åt vi lunch vid 12.
Här skjortan jag fick ha på mig
Vi fick också små knivar som vi skulle kunna skära kartonger och annat.

Här skjortan jag fick ha på mig
Vi fick också små knivar som vi skulle kunna skära kartonger och annat.
torsdag 10 april 2014
PRAO-dagbok Dag 4
Torsdag: 10/4-14
På förmiddagen fick fick jag och Shayshay hämta massa varor. Vi jobbade mest vid med chips så vi fick hämta massor av kartonger med chips. När vi blev klara fikade vi. Sen fick vi något att annat att jobba med. Vår handledare var ledig igår och idag så det var en annan man som sa vad vi skulle göra när vi var klara. Sen hade vi lunch som vanligt vid 12 och efter det fortsatte vi att jobba, och då jobbade jag med läsk avdelningen.
Det var näst sista dagen för mig, och i morgon ska jag intervjua min handledare, men jag hoppas att han är där i morgon annars intervjuar jag någon annan.
På förmiddagen fick fick jag och Shayshay hämta massa varor. Vi jobbade mest vid med chips så vi fick hämta massor av kartonger med chips. När vi blev klara fikade vi. Sen fick vi något att annat att jobba med. Vår handledare var ledig igår och idag så det var en annan man som sa vad vi skulle göra när vi var klara. Sen hade vi lunch som vanligt vid 12 och efter det fortsatte vi att jobba, och då jobbade jag med läsk avdelningen.
Det var näst sista dagen för mig, och i morgon ska jag intervjua min handledare, men jag hoppas att han är där i morgon annars intervjuar jag någon annan.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)